BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Saturday, 27 February 2010


Dia kakak..Dia KawaN..Dia temPat akU MeNGaDu!!!!!!!!!!!

hepy besday for my Budak kecik!!

HEPY BESDAY TO U...HEPY BESDAY TO U..HEPY BESDAY TO U..
HEPY BESDAY TO U..

Pesanan cikna tuk awak yerr
> Jgn lupa solat
>Ingat pesan Mak ayah

>belajar RaJin2 Nak Pmr tahun Nie

>kurangkan bertenet tue..plsss larr awak tue nak Pmr!!!

semoga panjang umur dan murah rezeki yer...


Friday, 26 February 2010

MaSa SeRoNOk ko X piKir seMua dosa,Halal haRam.....

hmmm,naper tetiba aku emo nie.sobbb..sobbb.. T__T
aku sangat sensitif kalau dengor atau baca kes owang buang bayi nie.kenapa sanggup buat macam nie?kalau x nak or x suka bagi ler kat orang.jgn sampai membunuh..bunuh insan yg x berdosa..dia x salah.dia x minta dilahirkan dari episode cinta yg sangat keji.dia x mintak semua tue....aku mmg marah sangat2 kat manusia yg sanggup bunuh anak sendiri dari benih ko sendiri...masa seronok ko x pikir ker semua tue..ko pikir seronok jer kan.Dunia dah nak akhir zaman agaknyer..orang buang bayi macam buang sampah..x suka,buang jerlar...hisk!!! ko mmg x der perasaan ker? lu pikirla sendiri..kat dunia mungkin ko lepas,kat akhirat...tunggggggggggu!!


Adik cuma nak tanya ibu, kenapa begini jadinya? cinta Feb..

Bu, adik Cuma ingin bertanya… Rasanya ibu tak akan mampu menjawabnya... Ibu ingat 14 feb tak Malam tu ibu ada janji temu Ibu jumpa jejaka tu Ibu kata dia cintakan ibu

Benarkah bu? Dia puji dan puja ibu Dia rayu dan belai ibu Katanya cintanya hanya untuk ibu

Benarkah bu? Ibu terkhayal dengan pujukannya Ibu terbuai dalam bicaranya Ibu terlena oleh bisikannya

Benarkah bu? Ibu tak kisah dia peluk ibu Ibu izin dia sentuh jasad ibu Ibu puas dapat buktikan setia ibu Macam dia kata.. mahu bukti cinta dari ibu

Tapi benarkah bu? Masa berlalu, Hari ini lepas 9 bulan... Pohon yang ibu dan lelaki tu tanam telah membuahkan hasil Hari ini buah cinta kalian telah terzahir Hari ini bukti kasih jejaka itu pada ibu telah lahir...

tapi benarkah bu? Kenapa dia tidak sama menyambut kami? Kemana dia telah pergi tidak azankan kami? Mengapa ibu pun benci kami? Sedangkan inilah semaian tanda cinta kalian?

Mengapa ibu? Tak terasakah sakit dan perit tak berbakikah kasih dan sayang dan Tidak lagi kah ibu berTuhan?

Benarkah ibu? Benarkah begitu? adik cuma nak tanya je bu..... T__T


DOA UTK YG BERCINTA ,SAPE-SAPE YANG TENGAH BERCINTA ATAU BARU NAK BERCINTA ATAU TENGAH BERTUNANG.. AMAL-AMALKANLAH DOA NIH.. termasuk ler diri aku ni :)


'Bingkisan Doa.'
Ya Allah.... Seandainya telah engkau catatkan... Dia milikku tercipta buatku... Satukanlah hatinya dengan hatiku... Titipkanlah kebahagian antara kami.... agar kemesraan itu abadi... Dan ya Allah... ya tuhanku yang maha mengasihi... Seiringkanlah kami melayari hidup ini... Ketepian yang sejahtera dan abadi....


Tetapi ya Allah... Seandainya telah engkau takdirkan... . dia bukan miliku... Bawalah ia jauh dari pandanganku. ... Luputkanlah ia dari ingatanku... Dan peliharalah aku dari kekecewaan.. ..


Serta ya Allah ya tuhanku yang maha mengerti.... Berikanlah aku kekuatan... Melontar bayangannya jauh ke dada langit... Hilang bersama senja nan merah.. agarku bisa bahagia... Walaupun tanpa bersama dengannya... .


Dan ya Allah yang tercinta... Gantillah yang telah hilang.... Tumbuhkanlah kembali yang telah patah... Walaupun tidak sama dengan dirinya...


Ya Allah ya tuhanku... Pasrahkanlah aku dengan takdirmu... Sesungguhnya apa yang telah engkau takdirkan... Adalah yang terbaik buat ku.... kerana engkau maha mengetahui.. . Segala yang terbaik buat hamba Mu ini...


Ya Allah... Cukuplah engkau sahaja yang menjadi pemeliharaku. .. Di dunia dan di akhirat... Dengarlah rintihan dari hamba Mu yang daif ini... Jangan engkau biarkan aku sendirian... Di dunia ini mahupun di akhirat... Menjuruskan aku kearah kemaksiatan dan kemungkaran. .. Maka kurniakanlah aku seorang pasangan yang beriman... Supaya aku dan dia sama2 dapat membina Kesejahteraan hidup... Ke jalan yang Engkau redhai... dan kurniakanlah padaku keturunan yang soleh....

TanYa Pada siapa....Tanya ngan tooott!!!!

hye suma....tadi aku sajer carik2 lagu baru.tetiba klik kat satu group nie.nama dia angelika.dengar punyer dengar,lagu dia cam best plak.....sempoi jer!!!! meh layan lirik dia :P


Tanya pada siapa by Angelika

Tanya sama pokok , Kenapa bergoyang
Nanti pokok bilang , Ada monyet yang goncang
Lagi-lagi duka , Lagi-lagi lara
Kau katakan aku yang mula semua

Oh kau telah mencuri seluruh hatiku
Dan kini ku minta kau pulangkan semula
Kerna ku tidak mahu cintaku dimiliki
Orang yang tidka mengerti

1,2,3 langkah kita bermula
4,5,6 siang tanpa kelam
7,8,9 kau kuibarat intan
setia mentari terus menerangi

Hari demi hari masa lemas terjalan
Sinaran mentari seakan bosan
Kau kata ku tak setia , Ku bilang kau gila
Hubungan kita ada yang tak kena

Antara oh lelaki dan wanita yang bercinta
Bila cinta tak sekata , siapa yang harus disalah

Ulang * (2x) , ulang @ , ulang # , ulang * (2x)

Antara Oh lelaki dan wanita yang bercinta
Bila cinta tak sekata kita mula bertanya
Kenapa , mengapa.. kenapa oh mengapa
Siapa yang harus disalah

Oh.. Kau tlah mencuri
Oh Hatiku , pulangkanlah
Oh semula, ku tak mahu
Oh cintaku , kau miliki

Oh kao telah mencuri seluruh hatiku
Dan kini ku minta kau pulangkan semula
Kerna ku tidak mahu cintaku dimiliki
Orang yang tidak mengerti..

Wednesday, 24 February 2010

JeNis DaRaH


DARAH O
OVER KONFIDEN~ Setia, sabar dan
sentiasa yakin terhadap keupayaan dan kebolehan
diri sendiri.
GILA KUASA~Bersifat ingin menjadi ketua walau dalam apa jua
perkara yang ingin dilakukan khususnya yang
melibatkan kerja-kerja berkumpulan .
GIGIH~ kamu berusaha untuk mencapai matlamat tersebut walau
dalam apa cara sekalipun
CEMBURU BUTA~Memiliki sifat cemburu yang agak kuat.
STRICT~Terlalu serius dalam
persaingan sehinggakan ia mampu memberikan
tekanan kepada diri kamu sendiri.
EMOSIONAL~Harus lebih bijak mengawal emosi
diri mu agar tidak dikuasai dengan tekanan.




DARAH A
PEACE NO WAR~Keharmonian dan keamanan adalah matlamat
utama dalam hidup.
SEMANGAT RUKUN TETANGGA~Gemar melakukan
kerja-kerja secara berkumpulan dan
gemar melibatkan diri dengan berpersatuan.
SOSIAL~Bijak bergaul dengan individu di sekeliling mu dan
mereka juga sentiasa berasa senang
untuk bekerjasama dengan mu.
RASIONAL~Sikap sensitif, sabar, dan bertimbang rasa
LOVING~Memiliki keperibadian penyayang.
KERAS HATI~Agak degil dan
terlalu kuat bekerja sehinggakan tidak
mengendahkan langsung waktu untuk berehat.



DARAH B
SIMPLE~Sempoi! Itulah ungkapan yang paling rapat denganmu.
LOW PROFILE~Lebih selesa dengan kesederhanaan.
SETIA PADA YG SATU~Dalam perhubungan pula kamu terlalu jujur dan lebih gemar berterus terang
dalam apa jua perkara.
SYOK SENDIRI~Dalam melaksanakan sesuatu tugasan yang diberikan, kamu lebih gemar
melaksanakannya dengan cara kamu sendiri.
JIWA SENI~Kreatif dan fleksibel.
SOSIAL~Mudah bagi diri kamu untuk meletakkan diri sendiri
dalam apa jua situasi mahupun kelompok golongan
tertentu.
BODOH SOMBONG~Bijak bersosial. Namun
ada kalanya sikap kamu yang gemar berdikari dan
tidak gemar meminta bantuan orang lain itu,
mampu mendatangkan masalah buat diri mu dan
sekali gus memperlihatkan kelemahan pada diri
sendiri. Kamu harus ingat bahawa, tidak semua
perkara kita boleh menyelesaikannya secara
bersendirian.



DARAH AB
RASIONAL~Tenang dan bijak mengawal emosi.
RESPEK~Sentiasa menghormati
orang lain dan ini menjadikan individu yang berada
di sekeliling mu berasa selesa untuk berdampingan
dengan mu.
PELAWAK~Sikap humor semula jadi dan sentiasa bersikap
menghiburkan dan ceria.
TEGAS~Perlu lebih bijak dan
berani untuk membuat keputusan sendiri. Jangan
biarkan orang lain membuat keputusan untuk diri
kamu sendiri.

Tuesday, 23 February 2010

Tak ader citer baru...aku demam,sakit tekak...perit tul nak menelan aper2.nanti kalau der semangat yg tertiba naik menjulang,aku update citer ker..gossip ker..buat masa nie aku malas cket.ehhh,bukan malas cikit,banyak sebenarya...
nak bermalas-malasan harini =((


This Is me By deMi LoVaTo

I've always been the kind of girl
That hid my face
So afraid to tell the world
What I've got to say
But I had this dream
Bright inside of me
I'm going to let it show
It's time
To let you know
To let you know

This is the real, this is me
I'm exactly where I'm supposed to be now
Gonna let the light
Shine on me
Now I've found
Who I am
There's no way to hold it in
No more hiding who I want to be
This is me

Do you know what it's like to feel so in the dark
To dream about a life where you're the shining star
Even though it seems
Like it's to far away
I have to believe in myself
It's the only way

This is the real, this is me
I'm exactly where I'm supposed to be now
Gonna let the light
Shine on me
Now I've found
Who I am
There's no way to hold it in
No more hiding who I want to be
This is me

You're the voice I hear inside my head
The reason that I'm singing
I need to find you
I gotta find you
You're the missing piece I need
The song inside of me
I need to find you
I gotta find you
This is the real, this is me
I'm exactly where I'm supposed to be now
Gonna let the light
Shine on me
Now I've found who I am
There's no way to hold it in
No more hiding who I want to be

This is me
You're the missing piece I need
The song inside of me
This is me
You're the voice I hear inside my head
The reason that I'm singing

Now I found who I am
There's no way to hold it in
No more hiding who I want to be
This is me

Thursday, 18 February 2010

WaDuH...WaDuH...

hye suma,assalammualaikum.aku baru jer dapat online nie.selepas bertarung ngan kesakitan yg amat sakit ler bagi aku..**diulangi bagi aku**.aku tak tahu kalau orang lain piyed macamana.sebab kalau aku piyed mmg bergulung2 ler atas katil dah macam tenggiling.huhuhuhu T__T tapi skang dah ok sket.aku dah minum air suam bergelas2 ngan tuam kat peyut T__T.seb baik hari nie aku cuti,mmg sangat2 kebetulan..sempat gak aku masak sardin cili padi ngan sos tiram+telur dadar...lagipun aku der goreng cekodok pisang..*orang muo panggil jemput2 pisang*
pisang bawak dari kg haritu ader banyak lagi,suma dah masak2....x nak membazir elok ler aku buat jemput2... :) membazir tue amalan syaitan.mak selalu pesan,jgn buang makanan,kalau betul2 dah x elok jer buang.kalau nak buang sangat bagi ler kat ayam bior ayam yg makan.at least tak sia2 makanan tue dibuang :P
sila abaikan tarikh dalam pic tue..tue aku google jer.agagagaga

Wednesday, 17 February 2010

tadi aku gi jalan2 kat belog blogger nie..pinjam sat entry yg dia post.sebab untuk memotivasikan diri sendiri dan korang pun boleh gak baca....

Maybe. .
we were supposed to meet the wrong people before meeting the right one so that, when we finally meet the right person, we will know how to be grateful for that gift.

Maybe . .
it is true that we don't know what we have until we lose it, but it is also true that we don't knowwhat we have been missing until it arrives.

Maybe . .
the brightest future will always be based on a forgotten past after all, you can't go on successfully in life until you let goof your past mistakes, failures and heartaches.

Maybe . .
you should hope for enough happiness to make you sweet, enough trials to make you strong, enough sorrow to keep you human, and enough hope to make you happy.

Maybe . .
the happiest of people don't necessarily have the best of everything; they just make the most ofeverything that comes along their way.

Maybe..
the best kind of friend isthe kind you can sit on a porch and swing with, never say a word, and then walk away feeling like it was the best conversation you've ever had.

Maybe . .
happiness waits for all those who cry, all those who hurt, all those who have searched, and all those who have tried, for only they can appreciate the importance of all the people who have touched their lives.

Maybe . .
you should do something nice for someone every single day, even if it is simply to leave them alone.

Maybe . .
there are moments in lifewhen you miss someone -- a parent, aspouse, a friend, a child -- so much that you just want to pick them from your dreams and hug them for real, so that once they are around you appreciate them more.

Maybe …
giving someone all your love is never an assurance that they will love you back. Don't expect love in return; just wait for it to grow in their heart; but, if it doesn't, be content that it grew in yours.

Maybe ..
you should dream what you want to dream,go where you want to go, be what you want to be, because you have only one life and one chance to do all the things you dream of, and want to do.


"Life is only traveled ONCE; Today’s MOMENT becomes Tomorrow’s MEMORY.Enjoy every moment, good or bad, because the GIFT of LIFE is LIFE itself…."

facebook jumpakan aku ngan kawan lama.....


walaweiiiiiiii...dunia nie kecik sangat kan.bila aku tengah dok sibuk layan FB,tiba2 der notification friend req..tengok2 nazlin supinyee,kawan lama aku sek agama.kawan sama2 giler,sama2 gi sek agama....agagagag :P perghhh sungguh x ku sangka.paling best dia dah kahwin dah ader anak sorang dan nak masuk no 2 ngan 3..sebab skang dia ngah pregnat anak kembar dah masuk 5 bulan..seronok giler larr dapat jumpa dia balik walaupun dalam facebook.banyak betol kenangan aku ngan dia..InsyaAllah ader rezeki nanti aku jumpa gak ngan dia.kat bawah nie der gambor dia
.
.
.
.

Alahai Aqilah....

hehehe..entry nie khas tuk aqilah aka budak kecik.wahai budak kecik,awak nak pmr tahun nie.jgn leka yer..saya sayang awak tau.jgn asik main tenet jer.kena pandai bahagikan masa.ader masa tuk bertenet,ada masa tuk study.lebihkan study tue.saya sayang awak..saya marah pun sebab saya sayang awak..saya tak nak awak sedih nanti bila result kuar.saya tahu awak budak baik,cantik,pandai.....jgn lupa solat,dengar cakap mak ayah dan paling penting kena ikhlas dalam setiap apa pun awak buat yer budak kecik.saya sentiasa doakan kejayaan awak.nanti saya belikan awak beg roxy yer.
Peace Nor War :P


Fb sudah boLeh Online vs sentap ngan kakak tailor

hahaha....aku sampai opis lebih kurang kul 12,lepas amik baju kat kg baru tadi.semalam nak amik kedai tutup.nak jadikan citer,kekwat giler akak tailor tue.aku sampai2 jer,dia boleh cakap nak amik baju erk,amik kat bawah meja tue beg plastik kaler hitam.aku pun carik2 ler.finally jumpa gak.cehhh,patutnyer dia ler yg tolong amikkan peh tue bagi kat aku.sebenarnya citer dia macam nie,2 bulan lepas aku hantar baju kat kedai kakak nie,4 pasang aku hantar..dengan harapan dapat ler pakai baju keje baru nanti.dah lama x der baju kurung baru,huhuhuhu.bila time aku amik baju tue,aku terus bawak balik umah..Ya Alah besor gabak baju tue.size xxl....padahal ader jer ukuran baju aku ngan kakak tue.sentap plak aku dibuatnyer..aku terus kol kakni,sebab kakni yg rekomen kedai tu ngan aku.kak nie aperlagi terus ler kol kakak tailor tue..kami pun bawak ler ukuran baju asal.mmg sah besor baju kakak tue buat.dah macam baju pinjam plak aku rasa.peh tue kakak tue boleh plak jawab,banyak keje nie nak buat..ader aku kesah? dah mmg salah ko kan.. "itu dalam hati aku jer lar cakap macam tue" :P gedebak gedebuk 2 bulan lebih gak baju aku baru siap semula..setelah di oter bagai...korang bayangkan ler macamana :( huwarghhhhhhh.lepas tue masa nak amik tadi dia boleh plak buat muka kekwat2 ngan aku.ok takper kak...lenkali aku tak mau hantar dah baju kedai kakak.aku dah pangkah kedai ko yer...

MoRnInG SuMa........


lalalala.....huh,hari nie cam malas2 jer nak gi keje.keje petang lagi plak tue.haih :(
bangun2,basuh baju...jemur peh tue ngadap ler laptop nie.update aper2 yg patut.hahahaha,tenet kat opis aku leh dah online FB..macam miracle plak.taktau lar pasal aper,de problem kot.opismate aku ekin,suh datang keje awal sket...sementara tenet boleh guna.meh ler layan2 aper yg patut.wakakaka,sian kami tau,opis block tenet suma.suma laman web ok!!! kater FB 1 malaysia,tapi opis aku block FB..camno nie? agagaga..aku x kisah sangat...


Tuesday, 16 February 2010

"Because You Loved Me"


For all those times you stood by me
For all the truth that you made me see
For all the joy you brought to my life
For all the wrong that you made right
For every dream you made come true
For all the love I found in you
I'll be forever thankful baby
You're the one who held me up
Never let me fall
You're the one who saw me through through it all

You were my strength when I was weak
You were my voice when I couldn't speak
You were my eyes when I couldn't see
You saw the best there was in me
Lifted me up when I couldn't reach
You gave me faith 'coz you believed
I'm everything I am
Because you loved me

You gave me wings and made me fly
You touched my hand I could touch the sky
I lost my faith, you gave it back to me
You said no star was out of reach
You stood by me and I stood tall
I had your love I had it all
I'm grateful for each day you gave me
Maybe I don't know that much
But I know this much is true
I was blessed because I was loved by you

You were my strength when I was weak
You were my voice when I couldn't speak
You were my eyes when I couldn't see
You saw the best there was in me
Lifted me up when I couldn't reach
You gave me faith 'coz you believed
I'm everything I am
Because you loved me

You were always there for me
The tender wind that carried me
A light in the dark shining your love into my life
You've been my inspiration
Through the lies you were the truth
My world is a better place because of you

You were my strength when I was weak
You were my voice when I couldn't speak
You were my eyes when I couldn't see
You saw the best there was in me
Lifted me up when I couldn't reach
You gave me faith 'coz you believed
I'm everything I am
Because you loved me

I'm everything I am
Because you loved me

Wednesday, 10 February 2010


Assalammualaikum dan selamat sejahtera....

ok ler tue...aku dah start berblogging semula.minta maafler kat sesaper yg cuba klik2 blog lama aku tapi dah x boleh baca.aku dah delete blog lama aku..x mau sarat2kan kepala otak ngan blog lama.jadi kontroversi uols!!! agagagag :p ok segalanya bermula disini.diharap korang semua berpuas hati yer.